2006-06-21

Några bra, ett dåligt


Har bara provat det en gång hittills, men L'Oréal Resist & Shine verkar kunna hamna på åtminstone topp fem över de bästa sorterna nånsin. Målade tånaglarna för mer än en vecka sen, ett (1) lager räckte (1!), och det har visserligen börjat mattas av men sitter fortfarande som berget.
Maybelline Express Finish Shock Control är dock inte nåt jag skulle rekommendera. Torkar snabbt, men är tunt och inte ens två lager ger oflammigt resultat.

I övrigt tycker jag mycket om Chanels finsvarta Black Satin (varför finns det inget billigt märke som hänger med på kortlivade trender?) och i ett diametralt motsatt nageluniversum hör jag bra saker om Tom Fords vita-men-inte-Tippex-vita färg för Estée Lauder.

Uppdatering: Har nu testat Resist & Shine även på fingernaglarna, och där sitter det som ett vanligt nagellack. Varken bättre eller sämre.

6 kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Utmärkt tips! När man håller på med trädgårdsarbete och ändå skulle vilja vara fin är det bra att veta vad som sitter bergfast. Flagnande nagellack är otäckare än såväl havregrynsgröt som pölsa. Tillsammans!

2:51 em  
Anonymous Anonym said...

åh jag gillade förra hemsidans design så himla mycket

Texten är så liten nu, det kanske beror på min dator iofs

11:20 fm  
Anonymous Anonym said...

urk för målade tånaglar. tår är så fula att de bör gömmas under en strumpa. inte dra till sig mer uppmärksamhet medelst signalröd färg!

12:46 em  
Anonymous Anonym said...

Svart nagellack finns i billiga märket Lumene har jag sett! men inte provat.
"One stroke brush" står det utlovat på ett litet klistermärke på flaskan. Om ett drag på nageln räcker vet jag ej, och har inte provat. Mina naglar är av form/storlek trädgårsspade
(de där fina mandelformerna finns inte medskickade i mina gener...)

4:10 em  
Anonymous Anonym said...

Mavala har svart nagellack. Små flaskor, lågt pris.

8:33 em  
Anonymous Anonym said...

ang upt: det var det jag tänkte. alla nagellack håller bättre på tårna, de är ju inte lika utsatta :)

//G.

8:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home