2006-12-09

Pil i hjärtat


Och så drabbades jag att ett vansinnigt jag-vill-lukta-vill-äga-nu-omedelbart.

"The fragrance, by Givaudan, has top notes of French jasmine, black gardenia, ylang ylang, bergamot, mandarin and effervescent citrus; a heart of Tom Ford black orchid, spicy floral orchid accords and lotus wood, and a drydown of patchouli, incense, amber, sandalwood and vanilla."

Han har alltså letat upp en alldeles specifik svart orkidée som det finns fyra plantexemplar i världen för att sno doftmolekyler från. Är det någon som sniffat och vet om blandningen är lika underbar som jag just nu inbillar mig att den måste vara?

4 kommentarer:

Blogger Martin said...

En promoflaska blev nästan min med hjälp av Ebay, men mot slutet så slappande jag av för mycket och någon annan blev en lycklig ägare av doften. Så nej, inget doftande än.

Åsikterna verkar gå isär vad gäller doften, men de som tycker tycker passionerat och det verkar ju lovande. En doft som märks och inte passerar obemärkt verkar det som.

11:33 em  
Anonymous Anonym said...

kommentaren ovan får mig osökt att tänka på Thierry Mugler's Angel - hata den eller älska den. jag älskar den.

9:20 em  
Anonymous Anonym said...

Jag ÄLSKAR den!! den dras lite åt det maskulina, emn är ändå oerhört feminin! tycker att den doftar lite lakrits!

9:23 em  
Blogger Alison said...

I decembernumret av amerikanska Vogue (tror jag iaf - det är numret med Nicole Kidman på framsidan)finns ett litet doftprov, ett sådant där som består av en indränkt tygbit som ligger under en folielapp. Jag blev helt blixtförälskad - den är verkligen gudomlig. "Mörkblommig" liksom. Tack vare eBay åker en flaska över Atlanten just nu för att förhoppningsvis landa hos mig inom ett par dagar.

5:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home