2006-11-24

Christopher Brosius, kom tillbaka



Annina brukar prata om »sizlar-män« – alltså män som tänker på figuren och därför beställer grädd-och koksmjölksfri sizlar när de käkar indiskt. Priset man som gäst vid bordet intill får betala för deras tajta fysik är dock en rökodör som i princip kräver Max von Sydow och en flaska vigvatten för att lätta från kläderna.
Därför framstår det här som det närmaste subkategorin pervers parfym vi någonsin kommit på Fountain.
Frågorna hopar sig – för vem? Och när? Gamla Demeterparfymer som Sugar Cookie och Laundromat följde åtminstone någon sorts olfaktorisk logik.
Vad är nästa steg? French Onion Soup? Refried Beans? Kalles Kaviar? Jag bävar.

12 kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Jobbar inte Christopher Brosius i samma riktning, om jag inte minns fel, har han väl gjort en rostbiffsparfym ...

3:54 em  
Blogger a n n a said...

Han lär ha sålt Demeter häromåret. Fast jo, han kanske är en vän av curryparfym ändå?

4:32 em  
Blogger Solander said...

Jag tror att den luktar gott! Jag gillar kryddiga parfymer- curry, chili, koriander, spiskummin, kardemumma, ingefära...
För övrigt har de en Sushiparfym som jag köpte till min Sushiälskande syster, den luktar hyfsat gott men inte direkt sushi. Dessutom har de Lobster och CB I Hate Perfume har som ju sagt rostbiff...
Jag skriver för övrigt en parfymblogg om någon undrar över nördigheten.

7:47 em  
Blogger Viktorov said...

Man vill ju inte ofta (antagligen aldrig) lukta curry. Ändå gör man det ibland, utan att ha använt parfym. Då är det duschen direkt. Aldrig att man skulle betala för denna upplevelse!

2:53 em  
Blogger Lisa said...

Minns ni Dirt?
Inte bra, inte bra.

3:51 em  
Anonymous Anonym said...

Vad gäller Sizzlar-männen så är det inte bara en fråga om figur, utan också att de tycker att det låter lite tufft när den rykande, stinkande rätten bärs in.

4:51 em  
Blogger a n n a said...

Jooo, Dirt är toppen! Jag brukar mixa den med Lolita Lempickas första.

4:53 em  
Anonymous Anonym said...

jag har precis varit på CB I hate perfume och de blandade parfymerna luktar jättegott. Jag hittade en parfym som luktar något som jag har letat efter länge... doften av tomatplantor. Den heter "memory of kindness".

sen kan man ju köpa doften av baseball eller english novel om man vill men jag vet inte om de är ämnade att bäras eller blandas...

min man köpte doften "faggot"-kräver kanske sitt självförtroende...

10:28 fm  
Anonymous Anonym said...

oh en annan sak var att när jag var där så var det en kvinna som blev interjuvad av christopher brosius för att få en helt egen specialgjord parfym. Det är min högsta önskan. Så fint! Det ska jag ha i 40 årspresent sa jag tilll maken, det är 9 år till dess så han kan börja spara nu ;). En kostig sak var att hon sa att hon var besatt av doften av mjölk och creme fraich... så olika man är... regn på asfalt däremot, det är helt oemotståndligt...

10:36 fm  
Anonymous Anonym said...

fråga: var får man tag i demeter i sverige? KAN man få tag på dem? jag blev förälskad i demeter i australien men har inte sett dem sedan dess...

12:31 em  
Anonymous Anonym said...

christopher brosius I hate Perfume är på väg till sverige... vet vilka som tar in den framöver. nån som vill gissa vilka? =)

3:08 fm  
Anonymous Anonym said...

åh, nu blev jag nyfiken!! när kommer den då?

8:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home