2006-07-01

Produkter som får en att fundera


Jag gillar parfym. Jag gillar generellt underliga kosmetiska produkter med begränsade och specifika användningsområden. Men när reklam för det här dök upp i min mailbox blev jag ändå en liten aning konfunderad. Det här kan förstås vara ett extremt kvinnligt heteronormativt perspektiv, men är det bara jag som ifrågasätter behovet av underlivsparfymering?

Själva dofterna är ännu konstigare. Jag hade ändå möjligen begripit myskvarianter eller kanske ambra. Något som, tja, understryker och förskönar den existerande bouqueten. Jag antar nämligen att ansträngningen är till för en andra part. Och är pelargon/lavendel verkligen något som får någon att gå ner?

11 kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Nej nej nej, vad är det här??? Jag ser absolut tjusningen i att parfymera sig i övrigt, men vi måste väl få ha kvar lite naturliga kroppsdofter. Dessutom har man väl slickat en och annan nacke i sina dagar och vet mycket väl hur jävla äckligt parfym faktiskt smakar. Vilken chock att söka sig söderut bara för att få en lavendelbuske i munnen! Blä.

7:17 em  
Blogger Martin said...

Agent Provocateur har haft smaksatt och parfymerad "nipple balm", numer verkar de endast sälja "nipple refresher" på sin hemsida. sjukt skumt...

9:19 fm  
Anonymous Anonym said...

Det är ju inget nytt dock. Jag hittade en aluminumflaska med underlivsdoftspray från 50 talet bland min farmors gamla saker.

2:16 em  
Blogger Lisa said...

Inget för mig. En man som föredar doften av pelargon framför diften av kvinnokön är ingen riktig man. Den enda som skulle attraheras av pelargon doft är typ min salig farmor.

2:55 em  
Anonymous Anonym said...

Stackars alla män, det är en mängd olika behagliga processer som startar i deras kroppar när de möter en kvinnas doft. Dock inte om den är en syntetisk lavendelvariant....

5:01 em  
Anonymous Anonym said...

hahahaha, gud vad roligt du skriver, isobel!

12:04 fm  
Blogger Översättarhelena said...

Ingen mer än jag som The Women's Room av Marilyn French? En scen i den som har etsat sig fast i mitt minne är när huvudpersonen hälsar på en gammal kompis som har blivit en amerikansk drömhemmafru och nämnda hemmafru stolt demonstrerar alla hemmets utrymmen. I badrumsskåpet står en massa flaskor med underlivsparfym med jordgubbsdoft. Urk.

6:13 em  
Blogger Översättarhelena said...

... som minns The Womens Room ...
ska det vara förstås.

6:14 em  
Blogger ~Popoffer~ said...

Men parfym där! Parfym innehåller alkohol ju! Jag kan tänka mig roligare saker än att shotta med pussyn! =) *svider*

7:10 em  
Blogger Isobel Hadley-Kamptz said...

hoho, jag freudianläste "jag kan tänka mig roligare saker att shotta med pussyn!" Vilket ju också stämmer. Ska det va, ska det va absinth, eller nåt.

2:08 em  
Blogger ~Popoffer~ said...

Jag är på på absinthen. =) Men gärna uppifrån och ner och inte nerifrån och upp i så fall... *fniss*

3:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home