2007-01-17

Hett nu?!


Under rubriken "Hett nu" berättas i februarinumret av Damernas värld att:
"Stylisten Rachel Zoe, kvinnan bakom Lindsey Lohans och Nicole Richies garderober, släpper snart boken Style from A to Zoe."

Okej. Damernas har inte varit ledande på, tja någonting alls sedan Susanne Ljung var där för tusen år sen, men Richie sparkade Zoe med dunder och brak i november. Det borde man väl hinna peta in i en notis? Är jag dessutom särdeles kinkig när jag ryggar en smula inför det oreflekterat självklara att ta stilråd från någon som klär, hrm, Lindsey Lohan (som för all del ibland har snyggare saker på sig än det som visas här)? Och som dessutom ryktas ta till rätt obehagliga metoder för att späka ner sina kunder till yttepyttebytte-storlek.

9 kommentarer:

Anonymous Anonym said...

hmm ja det råder blandade meningar om fröken Zoe... överlag tycker jag att hon sylar folk snyggt, dock är jag inte alltid så förtjust i hennes metoder.. stl 0... finns det???

1:53 em  
Anonymous Anonym said...

åh ni är tillbaka!

7:34 em  
Anonymous Anonym said...

Ja, Isobel ja, -men Anna och Annina då! Var är de? Jag saknar dem så det värker i mitt arma bröst!

1:46 em  
Anonymous Anonym said...

Och Johanna! Miss you.

7:50 em  
Anonymous Anonym said...

Den coolaste reklamen för rakhyvlar vi sett sedan Yul Brynner:

http://www.3fineslames.com/index.html?vid=1

Uppenbarligen kampanjdags i frankrike, och i slutet, eller vis BIC-loggan, hittar man ytterligare tre suveräna filmer; i en av dem upptäcker de tre musketörerna att en värja inte är så bra att raka sig med.

Reklam för ladyshave, nån?

2:16 em  
Anonymous Anonym said...

Hehej,
Gillar er men måste ändå var anti-tanti.Håller ijte med om nåt överhuvudtaget i inägget.
Damernas har ca 3 månaders pressläggning vilket inte är ovanlit för glossys. Borde väl vara rimligt att inte Dv kunde spå in i framtiden då.
Sen kan man ju tycket att Zoe är enb dålig förebild som späker sina kunder, men hey, i modevärlden har man nånsin brytt sig om sånt.
Damernas skriver om mode för en bred massa och en stylsit som Zoe har val satt en ganska hård prägel på mainstreammodet så det passar väl utmärkt att puffa för henne i den blaskan.
Och vad har egentloigen Susanne Ljung åstadkommit som chefred på Dv eller med sin bok sköneht eller i nåt modesammahang överhuvudtaget?
Lindsay Lohan har synts i en del rikitg sköna outfits sisat månaderna i jalouse bl a.
Fetdiss, sorry

Ps, jobbar inte på Damernas.

6:38 em  
Anonymous Anonym said...

Apropå Susanne Ljung:

Ska verkligen public service lägga våra licenspengar på sånt stil, mode och trender?
Krönikan i länken nedan problematiserar det:
http://expressen.se/?a=869048

3:01 em  
Anonymous Anonym said...

Såklart public service ska göra det. Frågan är hur det görs, och eftersom jag inte själv hört Ljungs program kan jag inte uttala mig om det.
Varför skulle stil, mode och trender i sig vara mer ytligt än exempelvis film, musik, sport, litteratur - annan kultur helt enkelt?

3:48 em  
Blogger Klara said...

Personligen tycker jag Zoe och hennes Zoebots är ganska läskiga. Och de flesta fattar inte hur smala de är. Sen är det väl att ta i när man kallar dem 0. De är nog snarare 00 är jag rädd. Men hypen av Zoebotsen får mig att må illa. I synnerhet när de säger "jag har inga ätstörningar". Zoe själv ser ut som 50 fast hon är typ 37 för att hon är så mager. Ser inget stilsäkert i det.

8:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home